Nic nového pod sluncem – Smečno plné kamionů. Foto Libor Pošta
Městem Smečnem opět projíždějí kamiony a na místy již velmi poškozené hlavní silnici dokončují dílo zkázy. Proč byly kamiony do Smečna znovu vpuštěny? Je znám již termín zahájení opravy této páteřní komunikace? Nejen na to jsem se ptal starostky Smečna, Pavly Štrobachové.
- Kdy začaly Smečnem opět projíždět kamiony a jakým způsobem to bylo vašemu úřadu oznámeno?
Kamiony začaly přes Smečno znovu jezdit 1. října, a to bez našeho vědomí. Rozhodnutí o objezdové trase z důvodu opravy trasy Mšec – Řevničov jsme obdrželi až druhý den z Odboru dopravy Krajského úřadu Středočeského kraje.
- Mám dojem, že Smečnem nyní projíždí více kamionů než před 2. květnem minulého roku, kdy město bylo pro kamiony uzavřeno. Máte stejný dojem?
Provoz je velmi hustý a také mám dojem, že Smečnem nyní projíždí více kamionů než před uzavírkou.
- Stav hlavní silnice přes Smečno je ale dosti katastrofální, zralý na její kompletní rekonstrukci…
Ano, silnice č. II/236 přes Smečno je na mnoha místech poškozená, krajnice jsou na mnoha místech propadlé, rozlámané. Větší zatížení patrně urychlí další devastaci. Až začne mrznout a sněžit, silnice se stane nebezpečná i pro další uživatele.
- Nemáte již nějaké zprávy, či informace o tom, kdy by silnice přes Smečno mohla být opravena?
Bývalý hejtman Řihák sliboval opravu na jaře letošního roku, ale k ní nedošlo. Pak na podzim, ale byl odvolán, takže sliby padly i s ním. Nový hejtman Petera se zatím nijak nevyjádřil, ale z KSÚS nám bylo sděleno, že v letošním roce silnice II/236 v plánu oprav není.
- Myslíte si, že kdyby byly zpoplatněny i silnice 2. třídy, tak by počet kamionů, které denně projedou městem, klesl?
Domnívám se, že pokud by byl pohyb kamionů sledován satelitem a zpoplatněn i na silnicích 2. třídy, pak by jich Smečnem projíždělo určitě méně.
- Jak se na opětnou přítomnost kamionů ve městě dívají místní lidé?
Rozhodně z nich radost nemají, ale v okolí, na silnicích nižších tříd, je možná vidí rádi, protože díky nim dochází k jakémusi druhotnému pozitivnímu efektu – omlátí a olámou větve křoví a stromů tak, že jsou tyto silnice alespoň trochu průjezdné. Kdyby tomu tak nebylo, v mnoha místech by tyto silnice byly už tak zarostlé, že by se dalo jezdit jen uprostřed. Byly by to takové jednosměrky v džungli. Takže kamiony v podstatě nahrazují funkci SÚS.
Libor Pošta
21. 11. 2014, 13:10
Pokud chcete vkládat komentáře, musíte se přihlásit.
Určitě ano
42.98%
Spíše ano
17.73%
Spíše ne
15.32%
V žádném případě
23.97%
12. 10. 2017, 12:10
12. 10. 2017, 12:08
12. 10. 2017, 12:01