Starosta Zlonic Martin Kratochvíl, právě mířící do terénu, věří, že rekonstrukci Nádražní ulice z velké části pokryje dotace z ministerstva pro místní rozvoj. Foto Libor Pošta
Poté, co areál bývalého zlonického pivovaru odkoupila společnost Revival of the Titanic s.r.o., aby tento starý pivovar zrekonstruovala a začala v něm opět vařit pivo, musí městys Zlonice opustit některé prostory v tomto areálu, které doposud užíval. Nejen o tomto „problému“, ale i o dalších plánovaných investicích ve Zlonicích jsem hovořil přímo se starostou městyse Martinem Kratochvílem.
- Které prostory v areálu starého zlonického pivovaru musí městys uvolnit, a jak je doposud užíval, či kdo v nich „sídlil“?
Městys uvolní veškeré prodané prostory. Většina z nich sloužila jako sklad a garáže. Garáže musíme uvolnit jako první, skladovací prostory se vyklízejí postupně.
- Do kdy musíte tyto prostory vyklidit?
Garáž jsme slíbili vyklidit brzo, v podstatě je již hotovo. Prostory ke skladování musíme vyklidit do 18 měsíců, ale místostarosta se do toho s týmem pustil s vervou, a v době, kdy vyjdou tyto noviny, budeme již z pivovaru pryč.
- Kam přemístíte veškerou techniku pro zimní údržbu komunikací a chodníků, a pro sečení trávníků a údržbu veškeré zeleně v letním období, a samozřejmě zázemí pro pracovníky vaší technické čety?
Menší techniku zatím do budovy úřadu a něco půjde do sběrného dvora. Výhledově je v plánu zřídit „technické středisko“ v Denisově ulici, kde máme velkou nevyužívanou stodolu.
- Předpokládám, že tuto stodolu bude nutné zrekonstruovat, či nějak upravit...
Ano, střecha je děravá, vnitřek je prázdný. Budou třeba nějaké úpravy, pak však poslouží výborně.
- V místních částech městyse Zlonice, v Břešťanech a Tmáni, byla v nedávné době dokončena výstavba nového vodovodu, a vedení městyse se rozhodlo, že poměrně velkou část silnic v těchto obcích nebude jen záplatovat, ale zhotoví zde nové asfaltové povrchy v celé šíři těchto komunikací. Jak jste dospěli k tomuto rozhodnutí, a o jaké úseky vůbec jde?
Jedná se o úsek v Břešťanech od přejezdu za mostek a ve Tmáni taktéž od mostu až k poslednímu domu směrem k tamní čističce. Součástí zakázky na výstavbu vodovodu v těchto místních částech Zlonic bylo i asfaltování, ale jen tam, kde proběhnou výkopy, či překopy. Nedávalo by však smysl dělat metrový pás asfaltu do rozbité silnice.
- Nové asfaltové povrchy by „slušely“ i řadě silnic, či komunikací přímo ve Zlonicích, ale z hlediska finanční náročnosti je to asi nereálné. Takže zřejmě přistoupíte „jen“ k opravám. Kde, v jakých ulicích, se tak stane a jakým způsobem je chcete opravovat?
Slušely by všude, to mi povídejte. Musíme však vycházet z alokovaných financí a rozumně je směrovat. Kompletní rekonstrukce jsou velmi nákladná záležitost. Tento rok, v pozdním létě, zpevníme turbo recyklátem povrchy v Žižkově ulici, úzké části Nádražní ulice a v neopravené části Purkyňovy ulice. A ještě také cestu ke garážím pod bytovkami v Pippichovce.
- Ve Zlonicích již máte určeno pořadí oprav, či rekonstrukcí jednotlivých ulic městyse, a stále platí to, že první na řadě je Nádržní ulice?
Ano, stále platí to, že Nádražní ulice je první na řadě. Respektive její úsek od zdravotního střediska k aleji. Další na řadě, aspoň dle poslední diskuse v radě, bude Žižkova ulice, ale kvůli vysokým cenám, dnes již prakticky všeho, se k rekonstrukci této ulice dostaneme asi tak za 2 až 3 roky. I proto ji necháme již letos vyspravit turbem.
- Co všechno by se v Nádražní ulici mělo dělat, a jak bude tento projekt financován?
Celá ulice se „vybere“, udělá se nová kanalizace, znovu se položí nový kufr a asfalt v celé šíři. Na akci je již přes rok hotový projekt, na jaře se aktualizoval rozpočet. Vychází to na 18 milionů. Část nákladů chceme pokrýt vhodným dotačním projektem, momentálně žádáme o dotaci z ministerstva pro místní rozvoj, která by mohla pokrýt zhruba polovinu výdajů. A těch zbylých 9 milionů musíme někde „najít“.
- V místní části Vyšínek a ve Zlonicích, v ulici pod hřištěm, plánujete výstavbu nového veřejného osvětlení. Proč právě tam, a budete pokračovat i v dalších částech, či lokalitách městyse?
Můžeme to nazvat příležitostí nebo nutností. ČEZ se rozhodl, že v těchto zlonických lokalitách umístí elektrické vedení do země, a my na jeho sloupech máme veřejné osvětlení, o které bychom přišli. Využíváme tedy situace a zemní práce jdou v jednom.
- Vedení městyse uvažuje o výstavbě nových chodníků v Pejšově ulici. Proč právě tam?
Historicky je připraven jen projekt na opravu chodníku v Husově ulici. Ten bude potřeba udělat před rekonstrukcí Žižkovy ulice, která je na něj kolmá, kvůli nivelitě a návaznosti.
Stejnou úvahou jsme dospěli k tomu, že před rekonstrukcí či opravou ulic, které kolmo ústí do Pejšovy ulici, je třeba mít danou finální nivelitu v Pejšově ulici, a proto začneme připravovat projekt na chodník právě v této ulici, a až potom můžeme pokračovat v bočních ulicích.
- Předpokládám, že mezi Vámi a panem místostarostou Zdeňkem Imbrem existuje nějaká dělba práce, takže bych se chtěl zeptat, kterým projektům se věnujete, či budete věnovat Vy, a které si pod svá křídla vzal pan místostarosta?
Hodně se angažuji v opravách cest a v úsporných opatřeních, jako je fotovoltaika nebo zateplení půd. Zdeněk měl na starosti stavební práce, spojené s novou školkou, stěhování pivovaru a opravu střech. Za mnou pak jde administrativa, příprava smluv a dokumentů, a další záležitosti, které jsou povinností starosty.
Libor Pošta
06. 07. 2023, 15:58
Pokud chcete vkládat komentáře, musíte se přihlásit.
Určitě ano
42.98%
Spíše ano
17.73%
Spíše ne
15.32%
V žádném případě
23.97%
12. 10. 2017, 12:10
12. 10. 2017, 12:08
12. 10. 2017, 12:01