Současná realita Slaného – hlavní dopravní uzel města, kruhový objezd, plný kamionů. Foto Libor Pošta
O dlouho plánované
stavbě severního obchvatu Slaného a důležitosti této investice pro obyvatele
královského města bylo řečeno i napsáno již mnoho. Většina zpráv či informací o
této veledůležité stavbě na čelech Slaňáků doposud vytvářela stále hlubší vrásky,
ale za několik měsíců, a možná, že i dříve, může být vše jinak. Nejen o tom,
v jaké fázi je zpracování projektu této stavby, jsem hovořil se starostou
města Pavlem
Zálomem:
- ŘSD doposud vykoupilo 85 procent pozemků pro výstavbu severního obchvatu. Do poloviny března tohoto roku by měli oslovit zbylých 67 vlastníků pozemků. Je to podle Vás nyní reálné, stačí to?
Nemáme žádné zprávy o tom, že by tento termín neměl být dodržen. Naopak máme zprávy, že by se oslovení všech majitelů pozemků mělo stihnout ještě do konce února.
- Výkupy zbylých pozemků mohou být ale ještě problematické a následnou realizaci stavby mohou o něco zpozdit. Jak by se podle Vás mělo k vlastníkům zbylých pozemků přistupovat, aby k tomu nedošlo?
Vše se vždy může zkomplikovat, ale věříme, že poté, co došlo k úpravě cen za výkup pozemků (tedy nárůstu výkupních cen pozemků), by výkup měl probíhat ke všeobecné spokojenosti vlastníků pozemků.
- Co se bude projednávat při další schůzce?
Dne 5. března se sejdeme se zástupci projekční kanceláře SHB a.s. Praha, a očekáváme, že nás seznámí s aktuálním stavem projektu k přeložce. Před podáním žádosti o vydání stavebního povolení bylo třeba do projektu zapracovat změny a úpravy, které vyplývají ze současně platných norem a předpisů. Schůzky se dále zúčastní zástupci Odboru dopravy Středočeského kraje, Odboru dopravy MěÚ Slaný, Ředitelství silnic a dálnic ČR, Odboru životního prostředí MěÚ Slaný a zaměstnanci MěÚ Velvary.
- V červnu tohoto roku by ŘSD mělo zažádat na Krajském úřadě o stavební povolení, pokud nedojde k průtahům ze strany vlastníků pozemků. Mohou realizaci projektu zpozdit další jiné okolnosti?
Myslím, že ne, na lednové schůzce jsme byli ze strany ŘSD ujišťováni, že stavba přeložky je stále na seznamu prioritních staveb.
- V roce 2016 budou zahájena výběrová řízení na zhotovitele stavby a nejpozději začátkem roku 2017 by měla být stavba zahájena. Myslíte si, že by to mohlo být i výrazně dříve?
Myslím, že tento odhad je střízlivý. Pokud by šlo vše bez komplikací a průtahů, mohlo by se začít maximálně o 2 až 3 měsíce dříve. Na všechny procesy (výkup, VŘ atd.) jsou ze zákona stanovené časové lhůty, a proto nelze proces nějakým výraznějším způsobem urychlit.
- Stavba severního obchvatu Slaného se nebude realizovat po jednotlivých etapách, jak se původně uvažovalo, ale vcelku, a má trvat 2 roky. Jaká varianta výstavby je z Vašeho pohledu pro město Slaný příznivější, hlavně z časového hlediska?
Podle mého mínění je vždy lepší, když se stavba realizuje vcelku. Zkracuje se doba stavby a tím i zatížení obyvatel. Nevznikají provizorní nájezdy a sjezdy, a v neposlední řadě je to daleko ekonomičtější.
Libor Pošta
16. 03. 2015, 13:25
Pokud chcete vkládat komentáře, musíte se přihlásit.
Určitě ano
42.98%
Spíše ano
17.73%
Spíše ne
15.32%
V žádném případě
23.97%
12. 10. 2017, 12:10
12. 10. 2017, 12:08
12. 10. 2017, 12:01