Fronty na Pražské tvoří hlavně kamiony jedoucí od Velvar nebo opačně. Foto Sláva Pilík
Nekonečné fronty aut na Pražské, složité vjíždění z vedlejší Netovické na hlavní silnici. Dlouhé minuty čekání, nervy a zlost na silniční provoz či na ty, kteří ho mohou svými opatřeními ovlivnit. Není divu, že lidé jsou naštvaní, když prostojí zbytečně dlouhou dobu a nemůžou situaci nijak ovlivnit. I proto do naší redakce přicházejí dotazy, jak chce město Slaný tuto situaci řešit. A také různé nápady, co by se právě s frontami na Pražské dalo dělat.
V souvislosti s tím se často hovoří o možnostech vytvořit další příjezdovou a výjezdovou komunikaci, která by ulehčila provozu na Pražské. Místní lidé znají místní komunikaci vedoucí od železničního přejezdu v Netovické ulici a sledující směr kolejí téměř až ke Kauflandu. Ti, kteří tuto výhodnou „objížďku“ znají, si vyhoví, ale musí poměrně trpět, když jejich auto skomírá v hlubokých jamách této neudržované komunikace. Zdali město uvažuje o tom, že by tuto cestu využilo jako další silnici, která by odlehčila v některých momentech dne až neúnosné hustotě dopravy na Pražské, případně zdali existuje jiné řešení, to jsme se snažili zjistit na slánské radnici.
„Na impulz občanů se dopravní komise města alternativami, jak ulehčit provozu na Pražské, někdy na začátku roku již zabývala,“ řekl pro Slánské listy místostarosta města Jaroslav Hložek, který otázky dopravy ve městě má na starosti. Podle něj byly na využití zmíněné cesty různé názory. Jak ty, které navrhovaly cestu úplně zavřít či omezit nějakou dopravní značkou až po ty, které chtěly vylepšit povrch, aby tudy projíždějící auta, která také směřují k nedalekým několika desítkám garáží, tolik netrpěla. V minulých letech bylo dokonce s touto cestou počítáno v úvahách územního plánu města jako s další oficiální komunikací či silnicí, po které by z města a do města jezdila auta zvláště ve směru od Netovic. Tuto myšlenku ale město opustilo s tím, že hustotu dopravy by spíše vylepšil obchvat města, na jehož přípravách se také tehdy začalo pracovat.
V současnosti se ale, i podle informací z Ředitelství silnic a dálnic, praktická realizace obchvatu Slaného hlavně z finančních důvodů pozastavila. I proto znovu vyvstala otázka, zdali by nebylo vhodné, alespoň dočasně situaci na Pražské nějakým opatřením řešit.
Podle Hložka existuje také možnost využít ke zmírnění provozu na Pražské blízké Flaškářské ulice. Tato jednosměrka je využívána jako podpůrná komunikace například v případech, kdy v Pražské ulici dojde k takové dopravní nehodě, že je nutno odklonit provoz. Flaškářská ulice začíná poblíž kruhového objezdu, ústí v Netovické, a je jednosměrná směrem od města. Řidiči, kteří o ní ví, ji tedy mohou využít, když je výjezd od kruhového objezdu ulicí Pražskou komplikovaný a pomalý. Po výjezdu do Netovické se vydají přes železniční přejezd a za ním ulicí U ploché dráhy se dostanou až na okraj Slaného a dopravní kalamitu tak mohou úspěšně objet. V dopravní komisi kdysi ale převládl názor, že pro dvojsměrný provoz není takto ulice vzhledem ke své šířce vhodná. Důležitým aspektem rozhodování bylo jistě také mínění místních občanů, kteří v ulici bydlí a silně k horšímu by se jim změnily k životní podmínky. Pravdou ale na druhé straně je, že větší komplikace přináší spíše vjezd do města Pražskou ulicí než výjezd z města, takže existují názory, že byl opačný směr Flaškářskou tomu mohl pomoci.
Na druhé straně mají pravdu ty názory, že v případě dopravní špičky by se auta těžko dostávala do ulice Ouvalovy, kde je vjezd blízko kruhového objezdu v místě, kde už se pravidelně tvoří fronta vozidel. Těch tu je také více proto, že v blízkosti jsou dvě velká obchodní centra, kam lidé se svými auty zajíždějí. A nejvíce právě v dopravní špičce.
Problém jak vyřešit Pražskou se tedy zdá těžko řešitelný. Jak jsme zjistili na odboru správy majetku města tento problém umocňuje i fakt, že cesta kolem trati ani není zcela v majetku města. Také úvahy, že by případná komunikace vedla po pozemcích, které jsou vpravo od této cesty, tak, aby nesměřovala přes současné garáže, mají trhlinu. Pozemky v okolí jsou totiž soukromé a jejich vykupování by bylo jistě jak časově tak finančně náročné. Organizace přebudování cesty v blízkosti kolejí na normovanou komunikaci by tak byla organizačně velmi náročná, ne-li nemožná.
Podle úředníků města, ale také místostarosty Hložka, se fronty vozidel na Pražské navíc tvoří pouze v některých hodinách, zpravidla při ukončení dopolední směny v blízkých organizacích a firmách. Dále fronty způsobují hlavně kamióny, které volí směr přes Slaný od Litoměřic a Velvar jako pro ně nejvýhodnější. A jelikož přípravy k realizaci obchvatu jsou již téměř ukončeny, například jsou již vykoupeny potřebné pozemky pro jeho stavbu, bylo by neekonomické vkládat miliónové investice do úpravy komunikace, která by v budoucnu patrně přestala být v důsledku obchvatu a uvolnění dopravy i na Pražské plně využívána. I tyto argumenty brání tomu, aby město mohlo smysluplně situaci na Pražské řešit okamžitě.
Slaný tak bude muset ještě nějaký čas počkat. Až se uvolní prostředky a severní obchvat města, tedy alespoň první část k Vítovu, která měla začít již letos, bude skutečně vybudován. To ale může trvat ještě několik let.
Sláva Pilík
09. 11. 2009, 15:14
Pokud chcete vkládat komentáře, musíte se přihlásit.
Určitě ano
42.98%
Spíše ano
17.73%
Spíše ne
15.32%
V žádném případě
23.97%
12. 10. 2017, 12:10
12. 10. 2017, 12:08
12. 10. 2017, 12:01