T1 California a současný VW Transporter ve stejném barevném provedení.
Autorizovaný dealer vozů VW, kladenská společnost AMOND s.r.o., se nyní může pyšnit velmi prestižním oceněním – Diamantovou jehlicí! Dne 4. prosince ji v německém Wolfsburgu převzal ředitel a jednatel společnosti Roman Přikryl.
Amond je teprve čtvrtou společností, která toto ocenění v novém miléniu získala. Dosud na něj dosáhli jen Auto Jarov (Praha, 2003 a 2013) Josefa Fojtíka, Auto Heller (Ostrava, 2005) Jana Hellera a TOP Centrum car (Kyjov, 2010) Jiřího Polcra. A nyní, v roce 2015, Diamantovou jehlici získala kladenská společnost Amond Jaroslava Přikryla, kterému jsem položil několik otázek:
- Ocenění společnosti Diamantovou jehlicí je jistě velmi cenné, prestižní. Z jakého pohledu především?
Když si uvědomíme, že Diamantovou jehlici jsme získali v konkurenci cca čtyřiceti firem, které v Česku prodávají osobní a užitkové vozy Volkswagen a že toto ocenění není udělováno každý rok, tak nás to samozřejmě velmi těší. Prestižní je i z toho pohledu, že na rozdíl od Zlaté jehlice, při níž se parametry prodejců VW posuzují jen v českém měřítku, či teritoriu, je Diamantová jehlice posuzována a vnímána celosvětově. A uspěje „jen“ kolem padesáti dealerů vozů VW z tisíců po celém světě.
- K čemu ke všemu lidé, kteří rozhodují o tom, komu bude udělena Diamantová jehlice, přihlížejí?
Jednak Diamantová jehlice může být udělena pouze tomu, kdo již získal Zlatou jehlici, a v soutěži všech světových dealerů VW rozhodují výkony podniku za delší časové období, profesionalita při řízení firmy, loajalita vůči reprezentované značce Volkswagen, kompetence a aplikace moderních metod a procesů. Porota posuzuje též aktivitu při uplatňování nejmodernějších technologických postupů.
- Myslíte si, že jste porotu přesvědčili i něčím jiným, řekněme nadstandardním?
V našem případě velkou roli hrálo jistě i to, že společnost Amond byla jedna z prvních, která bez velkého rozmýšlení koncem minulého roku přestavěla showroom VW dle nových standardů koncernu. A pak tento rok je pro nás mimořádně úspěšný – v porovnání s rokem minulým jsme prodej vozů VW letos navýšili přibližně o 100%. Lidi, kteří se v této soutěži přiklonili k Amondu, možná oslovilo i to, že jsme se zbavili značky Hyundai a zůstali jsme věrni koncernu VW - Škoda.
- Interiér autosalonu VW v Kladně – Rozdělově před rokem prošel zásadní přeměnou. S jakým efekty pro zákazníka?
Pozitivních efektů této zcela zásadní proměny showroomu VW je více, ale hlavně je to o prvním pocitu zákazníka, který právě vkročil do našeho autosalonu. A jeho pocit je nyní určitě lepší, než tomu bylo ve starém autosalonu. Interiér autosalonu je nyní více otevřený, provzdušněný a pro zákazníka určitě přehlednější. Po vstupu do autosalonu se zákazníkům nabízí recepce, ve které se na vše, co je zajímá, či potřebují, mohou hned zeptat.
- Podobně jako showroom VW prošel výraznou přeměnou i autosalon Škoda, který stojí opodál...
Ano, i v autosalonu Škoda je nový interiér řešen zajímavě a pro zákazníky velmi vstřícně. Teď už mohu říci, že obě rekonstrukce, i když se nám do nich moc nechtělo - jednalo se o nemalou investici, jsou pro nás přínosem, a totéž tvrdí i moji kolegové z branže. Takže rozhodně není na škodu za nějaký čas se vším trochu zatřást a vymést pavouky.
- V nedávné době rozvířila hladinu veřejného mínění aféra VW s emisemi. Co si o této poměrně citlivé záležitosti myslíte?
Já jsem přesvědčen o tom, že nejde o nic jiného, než o konkurenční boj, a že stejná či podobná aféra časem postihne i jiné světové výrobce osobních a užitkových vozů. Tento stále ostřejší konkurenční boj vygradoval nedávno v USA, kde se VW chystal k významnému navýšení podílu na tamním trhu, a některým už etablovaným značkám se nemuselo líbit, že z pomyslného koláče tamního automobilového trhu chce někdo ukusovat stále větší sousta. Slyšel a četl jsem též úvahu, že určitou roli mohl sehrát i nějaký mocenský boj uvnitř koncernu, ale tomu se mi nechce věřit. Každopádně fakt, že koncern VW stále produkuje jedny z nejlepších, nejkvalitnějších vozů na světě, nemůže tato aféra smazat, a také obliba vozů Volkswagen paradoxně stoupla, což jsme potvrdili i my výrazně vyšším prodejem.
- Jak bude podle Vás těžké najít určitý kompromis mezi tím, že lidé chtějí jezdit v pěkných a výkonných automobilech, které však vypouštějí větší objemy emisí, a zároveň, zvláště ekologičtí aktivisté, chtějí dýchat čistý vzduch?
To určitě nebude vůbec jednoduché, protože automobilky, pokud by se měly „vejít“ do takto nastavených emisních limitů, by musely přistoupit možná i k výraznému zvýšení cen vozů. A pak existuje další možnost - snížit výkony vozů. Já si osobně myslím, že automobilové koncerny budou nuceny snížit výkony vyráběných automobilů, protože je dosti nepravděpodobné, že docela přísné emisní limity budou změkčeny. V delší časové perspektivě se tento problém vyřeší možná sám, protože na našich silnících bude neustále přibývat automobilů s alternativními pohony - elektrickými, plynovými a časem možná i vodíkovými, a samozřejmě také s hybridními pohony.
- Jaký vůz značky Volkswagen je v současné době nejoblíbenější, nejprodávanější?
Na tom, že nejoblíbenějšími modely vozů VW jsou Golf, Polo a Passat, se nic nemění. Z těchto modelů je zákazníky nejžádanější Golf s benzinovým motorem 1,2 TSI, který je cenově nejpřijatelnější a má dostatečný výkon. A i jeho provoz je velmi ekonomický.
- Do servisního zázemí Amond průběžně investuje nemalé finanční prostředky, a letošní rok byl v tomto ohledu mimořádný...
Ano, v letošním roce jsme investovali značné prostředky do kompletní rekonstrukce autolakovny a klempírny, do zcela nového vybavení těchto provozů. Do autolakovny jsme instalovali zcela nový lakovací box, dvě přípravná stání a tento provoz vybavili vším, co je pro kvalitní nanášení nového laku třeba. A ve stejném duchu jsme vybavili i novou klempírnu, včetně rovnacího rámu... Pochvalné reference našich zákazníků nás velmi těší a utvrzují v tom, že velké investice do autolakovny a klempírny jsou smysluplné.
- V bývalém autosalonu Seat se věnujete prodeji ojetin, i když, jak jsem si mohl všimnout, zde umístěné vozy až takové ojetiny nejsou...
Ano, zde zákazníkům nabízíme prakticky zánovní vozy, kterým je věnována podobná péče, jako novým automobilům. Takže každý zde nabízený vůz má svoji historii, i když poměrně krátkou, a každý ví, co se s kterým vozem kdy dělalo. Mohu říci, tyto automobily, z valné většiny jsou to vozy Škoda a VW, se celkem dobře prodávají, což přičítám jak jejich perfektnímu vzhledu, technickému stavu a přijatelné ceně, tak i aktivitě personálu, který tyto vozy nejen prodává, ale i vykupuje.
- Začátkem listopadu jsem ve vašem showroomu mohl spatřit doslova vyšperkovaný VW Transporter poněkud staršího data výroby. O jaký vůz se konkrétně jednalo a kdo Vám ho zapůjčil?
Jde o typ T1 California z roku 1966, který do této podoby, z originálních dílů, sestavil člen Transporterclubu při importéru VW v ČR, a byl zde vystaven v rámci akce pro veřejnost, která se u nás konala 5. a 6. listopadu. Pro zajímavost mohu uvést, že hodnota tohoto vozu je cca 3 miliony Kč.
- Letošní rok byl pro společnost Amond v celé její historii jedním z nejúspěšnějších. Čemu to přičítáte?
Když si promítnu celý letošní rok, určitě úspěšný, jehož vrcholem bylo udělení Diamantové jehlice, tak za vším vidím práci drtivé většiny našich pracovníků, kterým patří mé velké poděkování za výkony a práci, kterou odvádějí, i poděkování za loajalitu k naší firmě i značkám Volkswagen a Škoda.
Děkuji za rozhovor.
Libor Pošta
22. 12. 2015, 12:01
Pokud chcete vkládat komentáře, musíte se přihlásit.
Určitě ano
43.00%
Spíše ano
17.72%
Spíše ne
15.32%
V žádném případě
23.96%
12. 10. 2017, 12:10
12. 10. 2017, 12:08
12. 10. 2017, 12:01