Martin Kratochvíl, majitel společnosti Altnet.
Na otázky, týkající se nejen zrychlení „bezdrátu“, mně odpovídal Martin Kratochvíl, majitel a jednatel společnosti Altnet:
Pane Kratochvíle, přibližte, o jak velké zrychlování se jedná a proč jste se rozhodl k tomuto kroku?
Zvýšení rychlostí je rapidní pro kabeláže a optické připojení. U některých tarifů se zvýšení rychlostí blíží skoro dvojnásobku původní rychlosti. U těch nejrychlejších tarifů je to méně. Důvody jsou zejména technické limity na straně zákaznických zařízení. Vyhneme se tak situaci, že pro dosažení své nové rychlosti bude zákazník nucen měnit zařízení.
Týká se navýšení rychlostí i bezdrátových tarifů?
Týká. Navýšení rychlostí na kabelážích proběhlo na konci srpna. Zrychlení „bezdrátu“ proběhne na přelomu září a října. U starších „5“ gigaherztových bezdrátů bude navýšení malé, avšak zákazníci, kteří investovali do 60 Ghz připojení, získají více megabitů za stejný peníz.
Prováděli jste nějaké úpravy na síti?
Ano, úpravy provádíme kontinuálně celý rok. Obnovujeme síťové prvky a mikrovlnné spoje mezi vysílači. To, abychom rozvedli celou naši konektivitu 50.000 Mbps po Slánsku a Kladensku, vyžaduje kvalitní a rychlé zařízení.
Ve Slaném jsem zaznamenal výkopové práce? Souvisejí nějak s posílením vaší sítě?
Ne, to se nás snaží dohnat konkurence - CETIN a Vodafone. My jsme naši optickou sít ve Slaném začali stavět před 10 roky a optická vlákna máme do mnoha domů již dávno položená. Při současné výstavbě nám dokonce naše kabely překopli, či jejich kabely uložili v rozporu s naším vyjádřením. I přesto práce dokončili, a s námi se v podstatě nikdo nebaví. A to máme zapsané věcné břemeno apod. Dost mi u toho skřípou zuby, když se tohle děje.
Jsou však i domy, kde optiku nemáme. Někde nám vázne jednání s městem pro položení kabelů do země pro další a další podmínky, někde jinde nás zastaví nesmyslné požadavky společenství.
Můžete to upřesnit?
Některá společenství mají pocit, že když jim do domu přivedeme internet, že jim budeme platit nájem apod. Neměl bych s tím problém, kdyby si vlastník pro všechny poskytovatele internetu v daném domě stanovil stejné podmínky. CETIN a Vodafone (dříve UPC) nic takového nikde neplatí. Je pak těžké jim konkurovat. Nelze obyvatelům v domě poskytnout lepší a levnější službu, když vlastník, respektive společenství to svým postojem znemožňuje. Tyto vícenáklady, požadavky společenství, jsme pak nuceni přenášet na uživatele v daném domě, čímž se jim internet prodraží.
Jak to řešíte?
Vysvětlím, informuji potencionální zákazníky a dále to neřeším. Raději budu internet poskytovat tam, kde se dokážeme dohodnout.
Rozšiřujete pokrytí vaší sítě?
Ano, během posledních let není již tak rapidní. Každý rok však stavíme nový nebo zvětšujeme vybrané vysílače. Od založení sítě skvely.net, to už je přes 18 let, jsem si zakládal na vlastních řešeních a na stabilitě a robustnosti. To se odráží i při výstavbě vysílačů. Díky tomu máme přes 5000 spokojených zákazníků, kteří spoléhají na naši síť. A ta funguje.
Libor Pošta
10. 08. 2023, 08:10
Pokud chcete vkládat komentáře, musíte se přihlásit.
Určitě ano
42.98%
Spíše ano
17.73%
Spíše ne
15.32%
V žádném případě
23.97%
12. 10. 2017, 12:10
12. 10. 2017, 12:08
12. 10. 2017, 12:01