Vstup do nového autosalonu vozů Škoda. Fotoarchiv společnosti Nevecom
Málokterá firma disponuje tak kvalitním a rozsáhlým zázemím pro motoristy, jako my - míní Tomáš Nedvěd, jednatel kladenské společnosti NEVECOM.
Historie společnosti NEVECOM se počala odvíjet v prosinci roku 1991, kdy firma vydražila areál „Na Zelené“, v němž bývala autoopravna Okresního podniku služeb. Získaný objekt autoopravny byl v průběhu následujících dvou let zrekonstruován a rozšířen tak, aby v něm bylo možno poskytovat komplex služeb zákazníkům v oblasti prodeje a opravárenství podle parametrů nastavených tehdy výrobcem vozů Škoda. V následujících letech se kladenský NEVECOM stal uznávaným pojmem na motoristické mapě a to nejen našeho regionu. „Starý dobrý“ areál Na Zelené však začal být trochu bokem zákaznického zájmu a poněkud těsný k tomu, aby absorboval ambiciosní plány respektující moderní obchodní a technické rozvojové trendy v oblasti automobilismu.
Majitelé společnosti vytýčili dva základní směry rozvoje, a to, za prvé zeštíhlení a optimalizování řídícího managementu společnosti a za druhé potřebu zajistit pro působení společnosti destinaci, která by splňovala požadavky umožňující realizaci obchodu s automobily v dnešních podmínkách, což areál Na Zelené ,bohužel, již nesplňoval.
- Co bylo hlavním motivem a jak jste vaše plány posléze naplnili?
Hlavním motivem byl směr vývoje v poskytování služeb, který i v oblasti automobilismu spěje k rozšiřování nabídky. Lze tedy říci, že kdo nabízí jednu značku, byť by měl sebelepší servisní zázemí s tím spojené, jako kdyby nebyl a nemůže v dnešní konkurenci již obstát a zdárně se rozvíjet. Respektování této skutečnosti bylo důvodem, proč jsme se v roce 2008 stali stoprocentním vlastníkem společnosti K N car spol. s r.o. Kladno, prodávající a servisující automobily značek Renault a Dacia. Areál této společnosti na Americké ulici, nedaleko hypermarketu TESCO, splňoval naše požadavky na obchodně vhodnou destinaci, kde může být nabízeno více značek automobilů „pod jednou střechou“. Akvizicí tohoto areálu byl splněn základní předpoklad pro výstavbu moderního AUTOCENTRA, tj. disponovat vhodným místem. Charakteristickým znakem veškerého počínání je tzv. zákaznický přístup, tj. nutnost učinit vše pro naplnění přání a očekávání co nejširšího okruhu zákazníků.
- Proč jste sáhli zrovna po značce Renault, potažmo Dacia?
Renaulty a Dacie jsou v hlubokém povědomí našich občanů již několik desítek let, a když pominu kvalitativní negativa licenční výroby Renaultů společností Dacia v dobách totality, vždy to byly Renaulty, které historicky patřily u nás k tomu lepšímu. Značka Renault disponuje velmi širokou nabídkou osobních vozidel, 21 základními typy v rozsáhlé řadě verzí a provedení. Renault jako největší výrobce užitkových vozidel v Evropě se pyšní pěti základními typy užitkových vozidel od nejmenšího Clia Van po největší čtyř a půl tunový Renault Master. Nabídka užitkových vozidel Renault spolu s dvěma typy užitkových Dacií je pro nás důležitá, neboť dříve jsme mohli našim zákazníkům nabídnout pouze jeden typ užitkového vozidla, a to Škoda (Roomster) Praktik.
Dnes nabízíme také různé druhy vestaveb a úprav automobilů, včetně sanitních vozidel, úprav pro řízení vozidel zdravotně a tělesně postiženými spoluobčany a vozidel pro přepravu osob umístěných na invalidním vozíku atd.
- Váš nový prodejní a servisní areál se bezesporu nalézá v jedné z komerčně nejzajímavějších lokalit Kladna, ale když jste ho získali, určitě neodpovídal tomu, s jakými záměry jste sem přišli…
Přesně tak, v první řadě jsme museli, a to kompletně, promyslet, co z původního areálu zachovat a co zrušit, či přestavět. Nakonec jsme dospěli k názoru, že převážnou - zásadní část autosalonu Renault zbouráme a vystavíme nový showroom. Zásadní představu o tom, jak by měl nový objekt vypadat, co má všechno splňovat tak, aby naši klienti zde měli veškeré potřebné zázemí a aby se u nás cítili co nejlépe, jsme si vytvořili díky naší dvacetileté zkušenosti s prodejem a servisem vozů sami.
- Nyní, kdy spolu hovoříme, je již nové AUTOCENTRUM v provozu, takže už můžete zhodnotit, jak se Vám dílo vydařilo…
Domnívám se, že realizací našich představ se nám podařilo vytvořit prostorově dobře řešenou budovu se zajímavým interiérem, s velmi dobrou provázaností všech jednotlivých středisek – prodeje nových vozů, servisu, autobazaru. Takovou interiérovou třešinkou je propojení všech těchto středisek s kavárnou a cukrárnou, nalézající se v patře, a tak návštěvník má perfektní přehled o tom, co se děje jak v samotné budově, tak i v části Kladna, kterou má na dohled. Člověk, který vstoupí do našeho objektu může volně přecházet mezi jednotlivými značkami, či modelovými řadami, a to se vším komfortem, a pokud si nevybere nový vůz, sejde vnitřním schodištěm do suterénu, kde si může vybrat v našem autobazaru ze široké škály ojetých automobilů.
Z cukrárny, umístěné v novém showroomu, může každý návštěvník sledovat, co se děje v celé firmě. Fotoarchiv společnosti Nevecom
- Prodávat ojeté vozy uvnitř moderní budovy, se vším komfortem pro zákazníky, to není úplně běžné…
Úplně běžné to není, ale vzhledem k našemu záměru povýšit prodej ojetých vozů na úplně jinou úroveň, než je u nás zvykem, jsme se rozhodli pro uskutečnění tohoto záměru. V efektně nasvíceném a samozřejmě příjemně vytopeném suterénu můžeme umístit až 80 ojetých automobilů přímo vybízejících ke zkušební jízdě. Zájemce o takový vůz může využít i to, že mu jej zvedneme na heveru, je možné si přizvat i našeho technika, či si přivést svého odborníka, aby mohl jeho názor porovnat s naším protokolem o technickém stavu určitého vozidla.
K tomu, abychom nabízeli kvalitní ojetá vozidla, je podstatné také to, aby byly získávány z ověřených zdrojů. To znamená, že se snažíme nabízet zejména vozy z ČR, od prvních majitelů, s jasnými doklady o původy a průběhu servisu.
- Jaké máte dosavadní zkušenosti s prodejem vozů Dacia, které se vyrábí v Rumunsku a v minulosti vykazovaly nevalnou kvalitu, a možná i proto řada řidičů stále nepovažuje Dacii za plnohodnotnou značku?
Dacia je dnes velmi progresivní značkou. V první řadě je třeba zdůraznit, že značka Dacia je ve vlastnictví skupiny Renault a pod značkou Dacia vozy jezdí jen v některých zemích, které měly nějakou historickou návaznost na známost této značky, včetně ČR. A protože Renault je zárukou prvotřídní kvality, je značka Dacia dnes kvalitativně úplně jinde, než jsme byli kdysi zvyklí. Při výrobě vozidel Dacia jsou aplikovány nejen dlouholeté poznatky z výroby Renaultů, ale i spousta komponentů z již osvědčených a vyzkoušených vozidel Renault, což vozy Dacia podstatně zlevňuje. Důležitá je i skutečnost, že se výroba vozů děje v teritoriu, kde náklady na pracovní sílu jsou stále velice nízké. Zmíněné skutečnosti umožňují automobily značky Dacia nabízet za ceny, o kterých se motoristům mohlo ještě před několika lety jen zdát.
- Předpokládám, že nová budova společnosti Nevecom je i moderně, až komfortně vybavena. Co byste chtěl v tomto směru hlavně zmínit?
To předpokládáte správně. Celý autosalon je opatřen klimatizací a rekuperací vzduchu, což není úplně běžné, dále podlahovým vytápěním, které nepochybně zvyšuje komfort pro naše zákazníky. Jen pro zajímavost uvádím, že v podlahách našeho nového autosalonu je instalováno cca 12 km podlahových topenářských hadic. V kavárně i v celém autosalonu mají zákazníci přístup také k WIFI internetu.
- Pro motoristu, který se rozhodl ke koupi nového či ojetého vozu, je rovněž důležité, zda prodejce disponuje kvalitním servisním zázemím…
To rozhodně. Málokterá firma v regionu disponuje tak kvalitním a rozsáhlým zázemím, jaké mohou zákazníci využívat v našem novém areálu. K dispozici máme 15 heverových stání a 4 neheverová, velkou autoklempírnu, velkou a moderně vybavenou autolakovnu, pneuservis a dvojbox na ruční mytí vozidel aktivní pěnou. To znamená, že nemyjeme kartáči, které mohou poškodit lak vozidla.
- Můžete zmínit vaše nejzásadnější investice do nových moderních technologií a zabezpečení úrovně kvality poskytovaných služeb?
Ano, například v lakovně disponujeme velmi kvalitním boxem pro přípravu vozů před lakováním, který je precizně odfiltrován, čímž šetříme plíce našich pracovníků, posléze kvalitním lakovacím boxem, který je též bezprašný a garantuje rychlé provedení finálního laku. Ještě v letošním roce budeme do prostor lakovny instalovat tzv. lakovacího robota, který nám zajistí zhruba 80-ti procentní úsporu energie a zákazníkům značnou úsporu času, neboť „běžné“ šrámy na vozidle typu odřených dveří budeme schopni odstranit do druhého dne. Což za standardního, běžného technologického postupu lze zvládnout za cca 3 dny… Za zmínku stojí i naše laserová geometrie, proměřující obě nápravy vozidla, která je velmi rychlá a přesná. Je schopna odhalit v zásadě všechny nedostatky na podvozku vozidla. Je to skutečně velmi kvalitní záležitost. V oblasti dalšího zvyšování úrovně kvality naší specializované činnosti jsme vybudovali, zavedli a dále rozvíjíme systém řízení jakosti v intencích normy ČSN EN ISO 9001. Při naší činnosti respektujeme environmentální zásady dané normou ČSN EN ISO 14001 a zásady bezpečné práce dle normy OHSAS 18001.
- Úspěch každé firmy se odvíjí také od kvality zaměstnanecké základny. můžete nám ji přiblížit?
O naše zákazníky se stará více než 60 neustále proškolovaných zaměstnanců, kteří dle mého názoru, úspěšně aplikují základní filosofii naší firmy – a tou je starost o naše zákazníky, naplňují jejich přání a očekávání, a tak přispívají k dobré pověsti naší společnosti. Musím říci, že převážná část našich zaměstnanců jsou lidé, kteří u nás pracují 10 a více let. Zdravé jádro společnosti tvoří lidé, kteří u nás pracují téměř od vzniku firmy. To znamená, že u nás působí více než 15 lidí, kteří jsou s firmou úzce spjati a kteří s námi ve firmě již něco prožili. Takže se dá říci, že v tomto oboru podnikání máme velmi nízkou fluktuaci a že naši zaměstnanci jsou k firmě dlouhodobě loajální.
- Z úvodu vyplývá, že vaší společnosti bude letos již 20 let?
Ano, v letošním roce oslavíme 20. výročí od vzniku naší společnosti. Myslím, že důvody k oslavě jsou pádné nejen vzhledem k úspěšné činnosti v uplynulých dvaceti letech, ale i proto, že letos přeneseme naší firmu a potažmo naše zákazníky do zcela jiné, vyšší a dokonalejší dimenze. V duchu tohoto výročí připravujeme pro naše zákazníky několik zajímavých obchodně společenských akcí, na jejichž přesný termín konání a zaměření veřejnostvčas upozorníme.
- Máte určitý přehled o tom, kolik motoristů odjelo z vašich autosalonů s novým vozem od založení společnosti?
Od roku 1992 jsme do dnešních dnů prodali více než 10 tisíc automobilů. A to není určitě málo…
- Vraťme se na závěr ještě k té „třešince“ – kavárně a cukrárně v 1. patře nového autosalonu. Co bylo hlavním motivem pro zakomponování tohoto prvku do nové stavby?
Interiér našeho showroomu jsme chtěli doplnit něčím výjimečným a lákavým nejen pro zákazníky, ale i pro ostatní obyvatele Kladna a širokého okolí. Návštěvníci kavárny i cukrárny mají možnost při dobré kávě a zákusku sledovat, co se děje přímo pod nimi, prakticky v celé firmě. Část kavárny je vybavena velmi pohodlnými křesly, celkem disponuje 48 místy k sezení a je nekuřácká (!), její součástí je i dětský koutek, který je od hlavního kavárenského prostoru oddělen akváriem. Druhá část tohoto pohodového patra je řešena ve stylu klasické, moderně vybavené cukrárny. Prostor je dokonce vybaven i „parkovištěm“ pro 5 kočárků, monitorovaným kamerovým systémem.
- Chtěl byste závěrem něco vzkázat našim čtenářům?
Ano, již se těším na všechny návštěvníky ze širokého okolí, kteří k nám v dobrém úmyslu zavítají.
Děkuji za rozhovor.
Libor Pošta
12. 05. 2011, 10:31
Pokud chcete vkládat komentáře, musíte se přihlásit.
Určitě ano
42.98%
Spíše ano
17.73%
Spíše ne
15.32%
V žádném případě
23.97%
12. 10. 2017, 12:10
12. 10. 2017, 12:08
12. 10. 2017, 12:01