Je samozřejmostí, že zn. Renault a Dacia, které máme v nabídce jsou úspěšné nejen v celém světě, kde v roce 2015 značky Renault a Dacia dohromady prodaly celkem 2 801 592 automobilů, což znamená meziroční růst +3,3 % a absolutní rekord.
Ale i v Evropě:
V Evropě skupina Renault loni prodala celkem 1 613 169 vozů, což znamená meziroční růst +10,2 %. Evropský trh přitom meziročně vykázal výsledek +9,4 %. Samotná značka Renault vykázala +12,3 %, značka Dacia +3,6 % (374 458 prodaných vozů). Renault je v Evropě stále nejprodávanější značkou lehkých užitkových vozidel (loni 269 203 vozů, meziročně +16,9 %) a toto prvenství drží již 18 let.
Nejprodávanějším osobním modelem Renault je stále malý hatchback Clio. Malý crossover Captur i v loňském roce vybojoval pozici nejprodávanějšího modelu svého segmentu.
Dacia loni dosáhla dalšího historického milníku – od roku 2004, kdy se začal prodávat první model této značky moderní konstrukce Logan, prodala již 3 500 000 vozů. V současnosti je Dacia přítomna již na trzích 44 zemí.
A co Česká republika?
Český trh v roce 2015 dosáhl nového rekordu, když se zde prodalo celkem 247 988 nových vozů, což znamenalo meziroční růst +21 %. Z tohoto počtu bylo 9 857 vozů Renault, což znamená +29 % a podíl na českém trhu 4 %. Dacia u nás loni prodala 11 074 vozů, tedy meziročně +13 % a dosažení tržního podílu 4,5 %. Obě značky dohromady jako „skupinu Renault“ se na českém trhu dostala do vedoucí trojice značek!
Prodej vozů Renault v ČR v roce 2015
Segment A (miniautomobily)
Trh minivozů je v Česku tradičně velmi malý (a jeho nadpoloviční část zabírá domácí automobilka Škoda s modelem Citigo). Loni nicméně došlo k jeho meziročnímu posílení o 14 %. Renault v ČR prodal 147 kusů modelu Twingo.
Segment B (malé vozy)
Třída malých automobilů je v ČR v posledních letech druhá nejdůležitější, těsně za segmentem C. V roce 2015 došlo k jeho meziročnímu nárůstu o 30,1 %, na čemž měla hlavní zásluhu nová generace Škody Fabia. Renault je v segmentu malých vozů zastoupen modely Clio, Clio Grandtour a Captur. Jejich prodej v ČR loni meziročně narostl o 38 %. Když se podíváme na jednotlivé modely, tak v případě Clia (vč. verze Grandtour) prodeje vzrostly o 28 %, čímž se tento model stal 4. nejprodávanějším vozem soukromé klientele. Crossover Captur loni zvýšil své prodeje dokonce o 60 %, na 1415 prodaných vozů. Získal tím na českém trhu pozici nejprodávanějšího crossoveru segmentu B.
Segment C (nižší střední třída)
Nižší střední třída je v ČR nejdůležitější segment. Renault jím byl loni zastoupen modely Mégane, Mégane Grandtour a sedanem Fluence. Dohromady bylo těchto vozů prodáno 2654 ks, což byl téměř totožný počet, jako loni. Vzhledem k tomu, že se jedná o víceméně výběhové modely, je to obdivuhodný prodejní úspěch. Do segmentu C spadá také populární MPV Scénic/Grand Scénic, kterého se u nás loni prodalo 655 kusů, což znamená meziroční nárůst o 20 % (také v jejich případě se již přitom pomalu blíží nástup jejich nové generace). Prodej vozů MPV tohoto segmentu ovšem meziročně nabobtnal o 27 %.
Lehké užitkové vozy
Prodej LUV loni v ČR meziročně vzrostl o 30,13 %. Nejdůležitějším pokrokem loňského roku v této oblasti trhu v ČR se stalo prohloubení spolupráce s dodavateli speciálních nástaveb z Polska, což přineslo zvýšení prodeje podvozků s kabinou řady Master o 50 %.
Prodej vozů Dacia v ČR v roce 2015
Od znovuzahájení prodej Dacií se od r. 2004 do konce roku 2015 v ČR celkem prodalo již 51 332 těchto vozů. Největší počet z tohoto počtu, celkem 13 000 vozů, připadá na Duster. Druhý nejprodávanější u nás byl model Logan MCV (11 000 vozů obou generací), třetí místo zaujal populární hatchback Sandero. Dacie se v ČR pyšní také tím, že již druhým rokem je 3. nejprodávanější značkou soukromé klientele (po Škodě a Hyundai). V roce 2015 bylo na českém trhu prodáno 3718 SUVéček Duster (meziroční nárůst 18 %), 1702 vozů Dokker (+27 %), 561 užitkových vozů Dokker Van (+14 %), 1799 kombíků Logan MCV (+5 %), 362 sedanů Logan (-4 %) a 2238 hatchbacků Sandero (+9 %). MPV Lodgy se prodalo 701 kusů (+9%). Jistě stojí za zmínku, že Dacia Duster je již 3. rokem po sobě v ČR nejprodávanější importované SUV a že se v roce 2015 stalo celkem 2. nejprodávanějším SUV v ČR. Dacia Sandero se zase v roce 2015 stala 2. nejprodávanějším vozem soukromé klientele v segmentu B (malé vozy), hned po domácí Škodě Fabia. Dokker VAN se v roce 2015 stal 2. nejprodávanější malou dodávkou v ČR.
... přijďte se podívat na nový Renault Megané, těšíme se na Vás!
25. 02. 2016, 09:52
PN